Idem na koncert Dina Merlina, pa!?

21:13 , 9 Comments


Ovih se dana digla velika „frka“ oko ove stvari. Tačnije na samo zadnjih dana nego ima tome jače od mesec, od kad je i objavljeno da Dino Merlin dolazi u Beograd. A ono ne jedan koncert, ne dva, nego lepo tri, vidi bezobrazluka! Uspalili se i ovi iz Obraza i 1389 i šta ti ja znam kojih sve organizacija. Valjda nisu imali ništa za ovu sezonu da se izrkću, malo njih išlo u Varšavu da pruži pomoć slovenskoj braći, da malo poruše i tamo, kao da se njima više i gledaju ruševine. Pa onda lepo videli čisto priliku oko ovoga da urlaju i to toliko da me prosto čudi da nisu lepo izboksovali i jedan referendum, da se narod izjasni. A pošteno, već smo počeli i da kriziramo, nismo već dugo imali neke izbore, narod navikao a demokrate ne daju pa čisto da presečemo malo do proleća, kad li već?

Ok, nego odoh ja daleko. Nisam ovde da bih bilo koga veličao ili kritikovao. Čisto mi nisu jasne ovakve reakcije. Ja idem, kako god! I verujte mi, nešto se ne osećam manje Srbinom zbog toga ili bilo kako lošijim čovekom, izdajnikom ili kako god bi me bilo ko etiketirao.


Merlina slušam od malena. Još od kad nije bilo bitno da li si Srbin, Hrvat, Musliman ili nešto treće. Tačnije, ovako je to bilo. Kao klinci smo jednog leta bili onako porodično na moru. Crna Gora, standard. I onda su nas roditelji tako vodali po Tivtu ili Kotoru, ne sećam se više tačno, gde smo videli radnju sa muzičkim kasetama. Tad ih je bilo, sad nešto sumnjam da ima i jedna u celoj CG, hoću reći, nisam siguran da i u Beogradu možeš da nađeš prodavnicu CDa. Elem, tako mi uđemo i ja uzmem... šta god da sam uzeo, ne bih sad o tome, a sestra se uhvati za kasetu Dina Merlina. Da, Dina Merlina, svideo joj se omot, ovaj od dole i onako ubeđena da su u pitanju neke dečije pesme zbog svih ovih figura u krug, rešila da hoće to i to. Ja sam i tada bio upućeniji od nje u muziku (ha, ha), a kako sam video istu kasetu kod komšije lepo počnem da joj objašnjavam da to nisu dečije pesmice i da je to neko sranje. Ali ne vredi! Ubacimo mi posle kasetu u kasetofon u kolima i sumnjam da se i jedna pesma izvrtela do kraja... stvarno sranje. Spakuješ i baciš sa strane!


I posle nekoliko godina iskopamo slučajno tu kasetu, nemam pojma kako je već nisam bio presnimio. I verujte mi, bilo je bolje od većine stvari koje su nam bile dostupne tih devedesetih.

Onda smo počeli da slušamo Merlina, čitaj kupovali piratske kasete na buvljaku one skroz divlje, sa lošom štampom na omotu, providne da ne znaš koja je koja strana pa posle prvog slušanja zabeležiš A i B markerom. Na nekoj je bila i ona obrada od Jacksona koja kod njega ide „Ne bude li Bosne tada neće biti ni nas“. Ja sam slušao i pevao, i druge pesme i tu, nemajući pojma o politici. I pevao sam i one pesme sa svim tim muslimanskim ženskim imenima, koja su meni možda i bila čudna ali mi nikako nisu smetala. Pevao sam iskreno, kako samo dete može. I nekako mi se čini, i sad kad pogledam, još jednom, da je bilo bolje od mnogih stvari koje su nam bile dostupne.

Posle sam malo prestao da ga slušam, pa sam ga slušao opet, ali ne kao pre. Čovek prsto preraste neke stvari, traži nešto više i pređe na nešto novo. Ali i sad kad pogledam, Merlin je jedan deo mog muzičkog sazrevanja, deo mog detinjstva, kojeg se nikako ne stidim i koji mi i dan danas prija. I ovaj koncert prosto dugujem sebi još od kada sam ono bio manji i kupovao kasete na buvljaku.


A ove priče o ratu, izjavama i to. Ok, sve ja to znam i verujem da je izjavio. Pa ni on sam ništa nije demantovao. Ali eto i razumem. Razumem kontekst. I nije mi jasno kako neko sa ovih prostora to ne može da razume. Pa ljudi, gde ste vi rasli i čega ste se nagledali!? U ratu su mi nekako svi krivi, i nekako mi se čini da svi sve mrze, a oni oko kojih se gine i ruši  još i više! Evo, sećam se moje babe koja je psovala kada bi videla nekog od „njihovih“ političara na tvu ili bi pljuvala (dobro ne bukvalno) kada bi videla sliku u novinama. A bila je jako smirena i tolerantna žena. I nešto ne verujem, da je još živa, da bi se ljutila što idemo na koncert. Rekla bi: „Idite deco, uživajte, proveselite se!“. Uostalom, siguran sam da neće svirati pesme sa nacionalnim predznakom, ako ih i ima. Pa nije koncert onog hrvatskog Thompsona!

Ako ćemo za rat da se hvatamo, pa znate šta su nam Nemci uradili u Drugom svetskom ratu pa je Rammstein napunio Arenu bez da se iko bunio. Ok, reći ćete da banalizujem stvari, ili možda da je to bilo mnogo ranije pa su se i generacije promenile i sve to. Ali eto bombardovanje je bilo nešto skorije od ovog rata u Bosni a ko nas je sve bombardovao, pa ne bi trebalo niko normalan da dodje da nam svira. A meni je baš bilo dobro na gomili koncerata i uživao sam i uz Stinga, i Red Hot Chili peppers, i uz Franz Ferdinand (ok, Amy je podbacila)... a da ne nabrajam zemlje iz kojih su došli.

I pre neki dan sam naleteo na ovaj video dole. Nije nikako povezan sa ovim koncertom. U pitanju je Koncert za mir koji je organizovan u Šumaricama u Kragujevcu sada već davne 1991. godine, znači neposredno pre nego što se sve ovo izdešavalo. Nisam uspeo da pronađem konkretan nastup ali premotajte negde na 4:50 da čujete ko je između ostalih dolazio. Znači jedan od poslednjih, ako ne i poslednji nastup u Kragujevcu tada grupe Merlin je bio na Koncertu za mir! Stoga, ok je da kritikujete koncert ako vam se ne dopada muzika ali zbog ovih stvari, ma dajte!
 
A rat je bio i prošao, hvala Bogu/ Alahu!

jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

9 коментара:

  1. ovaj tekst ti je bas na mestu :)
    p.s. samo jedna sugestija - ni jedno ime nije tipicno religijsko (muslimansko, pravoslavno, katolicko...)... mozda tipicno nacionalno (srpsko, bosnjacko, arapsko.. ?)

    ОдговориИзбриши
  2. Idem i ja. I osecam se sigurnije jer samnom ide gromada od choveka (fizicki i u dushi)
    :*

    A i covek je rekao: Kad covek voli zenuu, na sve je spreman, osim da joj kaze..." :)
    cist genijalizam!

    ОдговориИзбриши
  3. ArhiTetka , zalosno je sto ce tebi neko da dozvoli da osmislis neku zgradu,enterijer -a ti seljak.

    ОдговориИзбриши
  4. :D (Preko Marininog bloga, op... Eto mene kod tebe :) )

    P.S. Sve si ti to lepo srocio, nego reci ti nama kako si se proveo? :)

    ОдговориИзбриши
  5. @Njushkalo Znas kako, kao ona prva slika na Marininom postu (vidis sve ali je blurovano), sve je cool ali se slabo cuje, ali posto znas pesme onda ti je ok. Nije bilo lose ali nisam ni odusevljen.

    ОдговориИзбриши
  6. Nešto najbolje što sam pročitala u poslednje vreme! Svaka čast! nadam se da će ovaj članak nekad negde biti objavljen! Potpisujem u potpunosti!

    ОдговориИзбриши
  7. @maja Hvala na komentaru, posebno znači što je od nekog iz Sarajeva; a za objavljivanje ne znam ali me je doveo do televizije :)

    ОдговориИзбриши