Reality patetika


Znam da svi nešto kukaju oko činjenice da su nas preplavile Reality emisije. Ok, možda jesu, ali neću ovde o tome. Mislim da je na tu temu već dosta rečeno. U ostalom, kakva publika takva i ponuda na Tvu, da nije gledano i da im ne donosi pare odavno bi prešli na nešto drugo. Ali sam ubeđen da na primer Opstanak nikad nije imao toliku gledanost, pa čak ni u ono vreme kad smo mali 2 ili 3 programa. A priznaćete da u nekim slučajevima i nema mnogo razlike, igra mačke i miša, neko nekog (ili nešto) juri na ovaj ili onaj način.

Bilo kako bilo, nekako nije moglo da mi promakne da je i u ovom segmentu u Srba proradio oproban recept. Udri na patetiku! Kao, ako se vratite u mlađe dane, sigurno je i kod vas u odeljenju bila po neka curica koja bi ne kraju godine uspela da izvuče baš tu jednu ocenu što joj fali za pojma nemam šta tako što bi pustila po koju suzu. E pa slično tako, al' ovde su bogami izvlačili i izvlače i mnooogo više.

Gotovo da nema ni jedne od emisija ovog žanra a da se nije provukla, a neretko i pobedila, neka tužna životna priča. Sve je nekako počelo od Velikog brata. Sećate li se onog jadnog dečka, finog, smernog, lepo vaspitanog, pijanista čovek, bla bla... Da Ivan Ljuba, u onim delovima gde se predstavljaju kandidati zagledan u daljinu sa suzom u očima priča priču o pokojnoj mu majci.



Prva sezona reality emisije Ja imam talenat završila se pobedom tria porodice Piler. Mali, da budem politički korektan, Romi jesu bili fenomenalni, i dalje su verovatno ako ne i bolji, ali teško da bi u zemlji Srbiji koja u proseku sluša šta sluša, mogla da pobedi interpretacija klasične muzike da iza svega nije stajala tužna životna priča. Sviraju na ulici, po hladnoći, nemaju normalne uslove za život, stan beše prokišnjava ili šta već, novac potreban za nove instrumente, za dalje školovanje... Priznajem pratio sam i navijao sam za njih ali kad sad podvučem malo mnogo patetike na jednom mestu. O drugoj sezoni i da ne pričam...

U ovom trenutno aktuelnom Prvom glasu Srbije, jedan od kandidata je nastupio sa tužnom pričom o tome kako dosta teško živi, kako bi mama bila ponosna da pobedi i pri tom svira na raštimovanoj gitari koju je pozajmio od druga jer jelte nema para da sebi kupi jednu. I dobro je prošao, stigao skoro do kraja, ali eto ipak ispade... i tako zarozan od suza još je više zakukao kad su mu ovi iz žirija poklonili gitaru. Valjda je ipak hteo kintu, šta li već. Mada, kad smo već kod ovog realitya, čini mi se da je od njega najviše profitirala Lena Kovačević, a i mi sa njom. Stoji da je nestvarno lepa i bila je prijatna dok nije krenula u krug da priča iste priče i nekako davi, ali realno, ove emisije su je neviđeno plasirale, marketing do bola, a još i prima novac od toga. Najbolja je dok sedi i smeška se, a muzika joj je, pa malo dosadna, bar meni.


I tako redom, ima još primera sigurno. Ok, ne sporim ja nikome ništa, ima raznih životnih priča ali baš da ciljano ljudi idu na TV da ih unovče, pa malo mi je da izvinete odvratno. Kako neko ko se rodio u normalnoj porodici i imao normalno detinjstvo i sada normalan život na primer može da konkuriše ovakvim tužnim pričama. Priznaćete da je teško. Nekako mi izgleda da se u ovim stvarima potenciraju baš takve sudbine i to i ispred onoga za šta si primarno došao, da pokažeš šta znaš, čime se baviš ili kako pevaš. Zar nije dovoljno da dobro radiš to što radiš? Kod mene nešto ove tužne priče počele da izazivaju kontra efekat, ne zamerite.

Možda je narodu dosta sopstvene muke pa kad vidi da ima i gorih od njih a ono ti nekako lakše, pa da se iskupiš za grešne misli što si na trenutak osetio malo olakšanje pred činjenicom da tebi nije najgore, a ti lepo mobilni u ruke i bar jednu poruku. Glas po glas, kako god. Ne znam, možda zato kod nas nema emisija u varijanti Paris Hilton, da lepo snimaju šta radi tamo neka Miškovićeva ćerka, ili neko od Karića. Da ne gledaju ljudi kako neki uživaju u životu a da pri tom zadnji dinar daju za kablovsku da ne propuste koju emisiju.


Ali i u ovoj varijanti mi pade na pamet kombinacija koja nema šanse da ne bi bila gledana. Uživo prenos iz vile Ražnatović, šta nam radi jedna i jedina, majka svih Srba i Srpčadi. A naziv lepo preuzmemo od braće Bosanaca, imali su oni neku varijaciju na temu koju su zvali Kuća Big Mame, gde ćeš bolje! I oni su realno nekog pokrali pa što ne bismo i mi nih.

Ili nam sve to više ni ne treba. Ova situacija od pre neki dan sa Evropskom Unijom nam nekako dođe kao reality uživo i to kao svi smo pozvani i svi učestvujemo. I tamo pred žirijem u Briselu bili smo jako, jako i puno, puno dobri ali eto... jao nama je baš teško i ne bih da ponavljam koliko je ovo nezahvalna situacija, jer svi ste vi dobri, ceo zapadni Balkan...i stvarno su nijanse u pitanju... ali nažalost nekog moramo da odložimo za mart, da popunimo program i u tom periodu... pred vama je izuzetna karijera u Evropskoj Uniji i jedino što ne treba da uradite je da sada odustanete... odmah da snimite neki evropski hit i da još malo poradite na koreografiji... inače je sve odlično!

A na tužnoj životnoj priči moramo još da poradimo, materijala ima, i 500 godina pod Turcima i Balkanski i Svetski ratovi i... dobro, ove zadnje nam ne uzimaju kao olakšavajuću okolnost. A ni Kosovo, jbg.

jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

3 коментара:

  1. Pa, ovi poslednji pasusi nekako lice na moje razgovore za posao. Za te poslove me vise nikada ne zovu, jer ima "neka mala sto je neko poslao, pa ako ona odustane..." ili postoje grupacije koje imaju "prednost" u odnosu na moj CV od dve i po strane...

    Inace, za poslednji serijal "Ja imam talenat" moj brat lepo rece da je trebalo da nazovu show "Ja delim humanitarnu pomoc"... Realno.

    apropo Cece i politicke korektnosti evo necega od pre godinu i po, cisto baci pogled http://clarice-jacobs.blogspot.com/2010/05/ima-nas-raznih.html

    :D

    ОдговориИзбриши
  2. Kao na seriji Pozoriste u kuci, nova varijanta, kad biraju kandidate za posao: "U pazi ovog, prosek 9.3 i nema oca. Ma ne, vidi ovog mojeg, prosek 9.5 i bez oca i bez majke, savrseno siroce!"

    ОдговориИзбриши
  3. Jovane, extra blog. Zaista je tako, mislio sam isto kad sam video cmizdravca koji dobija gitaru, smrc, smrc.

    Patetika je nova grana moderne psihologije koju je izmislio Milan Kalinic.

    Emisija Sve za ljubav:
    M. Kalinic:Ti nemas caleta?
    Nesrecnik:Nemam, smrc.
    M. Kalinic:Ni majku?
    Nesrecnik:Jok...
    M.Kalinic:Bas bez veze, jel ti nedostaju?
    Nesrecnik:Mnogo.
    M. Kalinic:Ja imam i caleta i kevu i puno love, koju zaradjujem na takvima kao sto si ti, ali te u potpunosti razumem.
    *izvor: vukajlija.com

    ОдговориИзбриши