RRRRRRRROLL.gif


Je l volite gifove? Ja sam ih oduvek voleo, a čini mi se da su tek u poslednje vreme postali baš popularni. U prilog tome govori i to da je prošle nedelje Oxford English Dictionary reč „GIF“ proglasio za američku reč godine. Glupe li kategorije, realno. Mada ne znam, možda bi bilo interesantno da to postoji i kod nas. Zamislite reči godine tamo devedesetih: demonstracije, embargo, sponzoruša... ili nešto kasnije silikon, rialiti, inkluzivno... I korporativno naravno!

No, da se vratim na gifove. U mojoj oblasti (arhitekturi) gifovi su veoma zgodni za predstavljanje nekih šema, načina slaganja i formiranja objekta, dijagrama funkcija... Čak sam i sam već pravio neke gifove.

Ranije su oni bili prvenstveno u vidu nekih crtanih likova ili kompjuterskih 3D formi. Kao da je sve to neko vreme zaobilazilo fotografiju. Negde od prošle godine gifovi su dosta zašli i u svet fotografije kroz Cinemagraph – animirane fotografije. Sa njima se gubi granica izmedju fotografije i video zapisa i upravo je to ono što ljude najviše i privlači. Ne mogu baš da se štampaju, bar ne još uvek, ali zamislite novine neke tamo 2074. Dobro, neće baš i na čituljama da stavljaju slike u gif formatu, ali bi sigurno obogatili stranice sporta, zabave, pa i hronike.


Pre neki dan sam tako naleteo na grupu mladih fotografa RRRRRRRROLL koji se bave izradom gif fotografija. Gle čuda, ljudi iz Japana, pa još i anonimni. Ne znam koja je fora sa tim da se kriju svi koji se šatro bave nekom vrstom savremene urbane umetnosti, no dobro. Gifovi su im stvarno odlični. Meni Japan sam po sebi zanimljiv, a ako vam se svide ovi gifovi, na njihovoj tumblr stranici možete naći još sličnih stvari.











jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

1 коментар: