Zatvoreni bazen, Kragujevac - osmo svetsko čudo


Zadnjih dana mi se često desi da na facebook-u naletim na rečenicu: „U decembru sneg a Kragujevčani na bazenu“. Ova dugoročna prognoza je naslov članka jednog od lokalnih portala koju Kragujevčani žestoko share-uju. A zašto i da ne? Evo i ja se priključujem ushićenoj grupi građana. Za one koji nisu odavde i uz put nisu obavešteni, da istina je, mi smo četvrti grad po veličini u zemlji i još uvek nemamo zatvoreni bazen! Da ne treba da nas je sramota zbog toga? Kakva zemlja dobro imamo i ove na otvorenom, mada kad razmislim oni su tu još od neke prethodne zemlje, da ne zalazim koje, bilo ih je...

Ushićen, da! Bilo je i krajnje vreme! Valjda su ljudi toliko puta i na toliko mesta istakli da je to upravo ono što trenutno najviše žele da su se lokalni čelnici konačno smilovali. Miriše mi onako da su se približili izbori, al' nema veze. Nekako su uspeli da negde između podizanja kulturnih spomenika, spomenika kulture, kulturnih dobara, sve nešto kulturno i kul (čitaj Chupa Chupsa i krsta) uglave i ovaj projekat koji stoji tako već neko vreme u fioci. Ili ne stoji?

Bilo kako bilo, sve je krenulo krajem prošle godine. Naravno uz sve medijske igre, kako i dolikuje, bila i gospođa ministarka i naš glavni čovek, lopatali za novinare i sve po protokolu. I baš sam se nekako na onaj naslov od gore iznenadio, nisam nikako verovao da sve to može da ide tako brzo i po planu a da pri tom Mrkonjić ne umeša prste, kad ono... Ok, dobijamo bazen, al' meni realno ono više liči na neki hangar!

E sad, ne želim da me neko pogrešno razume, neću da osporavam nikoga i ništa. I još jednom, mnogo se radujem i posećivaću bazen i nisam u fazonu da je bolje da ga nema nego da je ovakav na šta izgleda da će da bude. Niti znam ko je projektovao novi bazen niti ću da se pozivam na imena. Ali da se vratimo do one fioke od malopre!


Pošto je ovo nekako goruće pitanje u gradu nije teško zagrebati malo i videti da je ovo što nam sad završavaju neka ko zna koja varijanta bazena. Neću mnogo da se osvrćem, eto samo na ono o čemu se baš baš pričalo. Fijoka je puna projekata pa mogu i hoću da kažem da nikako nisam srećan sa ovim što niče.

Prvo je raspisan konkurs za izradu idejnog rešenja. Onako stručno, do nekle sam kompetentan da kažem, zanimljiva tema za konkurs i jako dobar način da se izabere dobro rešenje i sve to. Kod nas u zemlji malo sa tim konkursima ide nekako čudno, ali ako bih sada pisao o tome otišao bih daleko od teme. I naravno dodeljena je prva nagradu, verovatno i druga, treća i nekoliko jednakovrednih otkupa (tako se kaže). Ja sam uvek tumačio da to znači da ti daju neku kintu i time su ti otkupili projekat.

Onda su se lepo pojavljivali na lokalnim tv stanicama sa sve arhitektom, prezentovali pobednički projekat, pričali priče po kojima se mi već odavno kupamo po snegu. Koliko ja znam kod nas po snegu plivaju samo oni za onaj krst na jezeru u Šumaricama. Nema veze, neka su probili sve te rokove, niko nije ni verovao u njih. Ali odakle sada ova varijanta, ovaj projekat? Ovaj je preskočio fijoku pa pravo na gradilište.

Reći će neko da je moguće da je prethodni bio previše skup, da nije bilo moguće da se izvede. Ok, a to nisu znali pre nego što su ga prezentovali? Obično se u tim konkursima zada i okvirna vrednost predviđene investicije pa se lepo ljudi uklapaju, koja hiljada gore dole. Posle je valjda u skladu sa tim i promenjen (prilagođen) prvonagrađeni rad. A pored ovog pobedničkog eto imali su i još neke otkupljene projekte, pa mi se nekako čini nemogućim da je baš ni jedan nije mogao da se uklopi u bilo šta. Pa kad smo već kod novca, znate li vi koliko košta izrada novog projekta?

Nisam ja bio presrećan ni onim prethodnim rešenjem. Možda je to neki arhitektonski sindrom, često sam naletao na to još na fakultetu, da samo kudimo bilo šta što neko drugi uradi. Ali bilo mi je ok. U sve sam ukalkulisao i da je teško vreme i da se nema para pa sam se pomirio i bio sam zadovoljan na kraju. A sad kad uporedim ovo i ono od pre, ma bio sam presećan. Dajte ljudi, pa nismo valjda dotle došli da ne može bolje od ovoga.

Na kraju krajeva, ne gradi se bazen svaki dan pa da budemo zadovoljni bilo čime i da toliko baš štedimo. Nekako sam siguran i da bi se ljudi strpeli još malo al' da bude bolje. Pa ovo novo kad se upordi sa zgradom Mašnskog fakulteta od preko puta, stvarno sramota! Nekako mi one zgrade fakulteta deluju savremenije. A i da se toliko štedelo ne bismo imali ni zgradu gimnazije, ni muzej, ni sud. I na šta bi nam grad ličio? Sigurno nikako ne želimo da ovakve zgrade budu pokazatelj našeg vremena.

Kako bilo, ovaj bazen još nije gotov a već je izazvao brojne reakcije. Baš pre neki dan čujem na jednoj radio stanici raspravu o ceni karte. Kažu biće karta 100 dinara. Neverovatno ali moguće, ne bi me ništa začudilo, već me više ništa ni ne ćudi. Magična reč se bliži: IZBORI! No, na radiju razvezli o tome kako nije normalno da karta bude tako jeftina, pa koliko košta održavanje bazena, pa grejanje vode, pa svašta nešto, pa neće valjda to iz gradskog budžeta da nadoknadjuju, opet po našem džepu. A da su rekli da će cena biti 500 dinara opet bi se bunili. Srpska posla, ništa nam ne odgovara! Meni bi nekako više odgovaralo da bude ova druga varijanta, pa nek mogu da odem 2 puta mesečno na bazen, al' da ne bude varijanta da mi skaču na glavu, ali bukvalno!

Eto i mene su baš ta srpska posla posla možda navela da ovako odreagujem. A bazen kakav takav nek niče i dalje. Pa lepo da plivamo ko ljudi. Možda i otplivamo u tu Evropu. Bar dok ima struje da se zagreje voda. A ne bi me čudilo ni da u nekoj budućnosti opet dodje do nekih restrikcija. Al nema veze, znate onu priču o devojčici što je vežbala tenis u praznom bazenu? A naša deca bar imaju rekete pa pravac iz bazena na šljaku, onu parisku! A dok čekamo taj decembar (možda ove godine gradski doček bude baš u bazenu) za kraj čisto da pokažem kako se to radi u svetu, a mi smo na žalost još daleko do toga.


jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 коментара:

  1. ja mislim da oni prave jos jednu Rodu, ali vas pale... Na to mi lichi...

    ОдговориИзбриши
  2. Ma nemam pojma sta prave, Roda nam je mnogo lepsa al ce tesko da pukne sad kad nam otvore Plazu :)
    Pazi, ovo prvo resenje je Arsicevo pa sam bio mnogo zadovoljniji, mozes misliti!

    ОдговориИзбриши