Bliže nam se izbori!


Poslednjih dana medijski prostor u Srbiji je preokupiran predstojećim izborima. Ok, kapiram ja da je predizborna kampanja u punom jeku. Ali reklame su se gotovo svele na kampanjske video materijale da je došlo do toga da čovek realno može da pomisli kako za vreme kampanje niti treba da peremo stvari, ni da se mi peremo, ni da... znate već, počinju da nam nedostaju reklame i za perfeks, bonux i wash and go (prim. prev. operi i beži). A inače nam se život ogadio i od njih, ali bolje i to nego ovo sad.

Dobro, svi smo se oduševili kada smo videli Noleta kako u reklami naručuje telefonom Duel dan i noć sa sve sloganom „Kupujmo domaće!“ (#not!). Tom Duelu baš nešto loše ide kad toliko ulažu u marketing. Sad ovo a onomad su beše na njega nalepljivali Čolin cd. Ili je to bila reklama za Čolu, ko će ga znati?

No, kad smo već kod izbora, naleteo sam pre nekoliko meseci na jedan veoma interesantan sajt. Reč je o projektu Opendata koji se bavi vizuelnim prikazivanjem statističkih podataka koji se odnose na Srbiju u periodu 1990-2010 godine. Na jako kreativan i interesantan način obradili su razne teme, a neke od njih su u vezi sa dešavanjima na političkoj sceni Srbije. Učinilo mi se kao nešto što može biti zanimljivo, a opet da se može dovesti i u vezu sa izborima. Možda će pomoći ako niste još odlučili za koga da glasate. Mada kažu da se u ovoj kampanji prelama tek nekih 10% birača.

Predsednik Srbije 1990-2010






Rezultati izbora 2008. godine


Vreme i novac_potrebno vreme da se zaradi određeni proizvod u Srbiji (napomena: rađeno pre poskupljenja jaja)


Upotreba svinjskog mesa (ovo mi se neodoljivo uklapa u priču oko političara)


Grafički prilozi koje sam ovde prikazao su samo segmenti mnogo detaljnijih analiza koje su date u veoma velikoj rezoluciji i besplatne su za download, a sve možete pogledati na sajtu Opendata.

jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 коментара:

  1. Da, medijski prostor u Srbiji je "zatrpan" nebuloznim izbornim spotovima, ali i (?) reklamama. Da ti se smuči...?!
    Nole 'poziva' da "Kupujemo domaće...", ostajem bez teksta, zbunjen: da li je Carnex naš proizvod?!
    Do daljeg, odlučio sam da NE gledam TV, osim direktnih sportskih prenosa, ali ni oni nisu baš 'zaštićeni' od nedoraslih i preloših komentatora (uz dugmence 'mute').
    Statistike su, veoma često, više u domenu 'bujne mašte', nego odraz - stvarnosti?!
    Poruka: Sačuvati mentalni sklop!!! (dok ovo ukupno 'vređanje naše inteligencije' ne prođe!!!)
    Blogčić, nije loš, podstiče na promišljanje!
    D. P.

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajni su... Choveche meni je super taj job crtanja i smisljanja ovih grafikona...
    A o politici ne mogu... Ne zelim. :*

    ОдговориИзбриши