Smrt je provereni marketing


Ok, neke priče jednostavno vode jedna do druge, 'oću reći jedan post se prirodno nadovezuje na drugi. Pa sad, malo sam i karikirao, i ovo ovde nema baš mnogo veze sa onim od prošli put. Osim u naslovu. Ali nekako sam morao da iskoristim. Već neko vreme bih da napišem nešto o ovome i eto sad mi je baš leglo.

Kad sam oko nove godine razmišljao da pišem o rekapitulaciji prethodne godine, i već skapirao da je bolje da ne, malo sam čačkao po netu i naleteo na Google Zeitgeist 2011. Ovo je google dodatak, šta li već, kako god da se pravilno zove, koji pokazuje brzinu rasta popularnosti u prethodnoj godini po određenim kategorijama. Sve je lepo razvrstano, na globalnom nivou i pojedinačno po regionima pa po zemljama. Naravno, sve se direktno vezuje za broj pretraga na googlu što je realno bukvalno pravi pokazatelj koliko je nešto popularno. Što se mene tiče više se i ne sećam kada sam zadnji put ukucao web adresu direktno u browser. Uvek idem preko googla.


Kako god, nije moglo da mi promakne da se među ličnostima sa najvećim skokom popularnosti nalaze i dobro kotiraju upravo ljudi koji su (ajd' da budem kao politički korektan i ono fin) „preminuli“ u 2011. Mi smrtnici valjda normalno umremo a ovi sa TVa preminu. 

Na listama se na globalnom nivou našao naravno Steve Jobs, a da gomila ljudi pre toga nije ni znala za njega, Osama Bin Laden, a godinama se lepo skrivao i nekako se stišala sva ta prašina oko njega, Amy Winehouse koja je učlanjenjem u klub 27 posthumno baš profitirala, naravno Gadafi i još nekoliko vozača raznih bolida i motocikala, neki američki reality freak i šta ti ja znam ko sve već. Ima i živih, da se ne lažemo, evo Adele, ali nisam siguran da joj nije pomogla ona operacija grla, to mu za pevača, posebno za pevačicu njene konstitucije kojoj je glas jedini adut, dođe ravno smrti ako se ne oporavi kako valja.


Kod nas se naravno odlično kotirala Amy, mada za reklamu na ovim prostorima joj je bio dovoljan fijasko od koncerta. Još sam je slušao kako pokušava da zavija kad mi je stigla poruka sledeće sadržine od druga koji je tada bio u Italiji: „Šta je bilo, Amy usrala motku?“. Loše vesti se daleko čuju. A vrtoglavi rast popularnosti je zabeležio i Darko Radovanović, neki i ne znaju verovatno ili nisu znali ko je dotični gospodin, ali moraću da ga razočaram, ne nije do njega (prim. prev. Darko Radovanović ima(o) veliki hit duet sa pevačicom Ivanom Selakov - Ako je do mene). Ratko Mladić je prethodne godine bio zanimljiv i onako poluživ, a na listu su se ugurali i neki Albanci, čisto da se zna da google još nije priznao Kosovo. Od živih skidam kapu Đokoviću, standard. Čudno mi je bilo da pokojni Delča nije uzeo svoje parče kolača. Priznajem, nikad ga nisam nešto mnogo gotivio, al sad mi nešro posthumno gotivan. Da mogu menjao bih ga sigurno za Tony Montana, a verovatno i za Cukića.


Bilo bi mi nekako logično da je ova pojava karakteristična za naš region, mi smo ovde već i navikli na tu vrstu vesti, ali realno je da je u pitanju globalni fenomen. Možda i nije toliko čudno, kao što već rekoh loše vesti se daleko čuju. Narodu je valjda zanimljivo da čita crnu hroniku. Kad ti se desi nešto loše skače ti publicitet. Evo i Žarko Laušević piše o ubistvu, čitaj smrti, pa se toliko digla frka. Kad sam onomad pisao o koncertu DinaMerlina, posle sam se zezao da bi u stvari bilo dobro da me neko prebije pred koncert pa da pišem o tome, pa me podrže kolege blogeri, pa mi dođe Merlin u bolnicu da me obiđe i potpiše CD i to sa sve Vesnom Zmijanac. Au koji publicitet, moš misliti.

Sad kad malo bolje razmislim, ovi što su preminuli potisnuše prethodne sezone ove standardne domaće celebrity ličnosti. A sad ih još i Andja zeza sa ovim filmom. Počeću da brinem da Nata ne uradi nešto sa sobom, mislim već se razvela, ne znam šta treće može. Ok, možda da rodi još jedno dete, to je sada in, svi čekamo da nam Severina rodi Srpče. Ali realno, kad smo kod smrti, ja nekako ni ne mogu da zamislim da umre Čola. Ej Čola, pa da umre. Ceca i nekako, al on ne!

A za kraj, idem još direktnije. Ovo mi je bilo fenomenalno kad sam prvi put video i samo sam čekao priliku da prezentujem.


Preko puta bolnice kod nas u Kragujevcu, pardon preko puta Kliničkog Centra, konkretno preko puta hitne pomoći, postoji od pre nekih pola godine prodavnica pogrebne opreme. Lokacija ko bombona. Surovo samo po sebi ali realno. Logično kao i za bife na autobuskoj stanici i cvećaru pored groblja. Pored je i bife Prva pomoć, ali ok, neću sada o tome. E, a od pre nekog vremena prodavnica pogrebne opreme je dobila novu instalaciju u izlogu. Nakačili na vrata sat, digitalni, da otkucava, non stop, valjda da nas podseća da i nama vreme otkucava i da smo na listi potencijalnih klijenata. Šta ti je marketing! Još samo kad bi sat kucao U rikverc!

jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

12 коментара:

  1. Hajde dodaj one zvezdice da lupim like :)

    ОдговориИзбриши
  2. Najbolji do sad, objektivno a dovoljno licno!!! Bravo drugar!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam bio u fazonu da ne bude samo kao neko zapazanje sa strane ali sam na kraju uspeo da dodam i od moje nesto.

      Избриши
  3. Bravo barazere! Ja bih ovo nazvao "U glavu"

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa moze al taman sam se promovisao ovako pa ne bih sad da menjam, taman je i google zapamtio U rikverc!

      Избриши
  4. dja mi se. samo tebe razumem u zajebanciji sa smrcu! >(
    :*

    ОдговориИзбриши
  5. Ne mogu da verujem! Ja sam nameravao da pišem o ovoj popgrebnoj radnji, na isti način:) Odoh malo da probrljam po arhivi! Prvi utisak mi je odličan, Jovane. Delim ovo dalje. Samo tako nastavi!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isti slučaj kao i za tvoj post o Lauševićevoj knjizi :) Opušteno bih potpisao svaku reč!

      Избриши
  6. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  7. A znas da u Beogradu pored odeljenja za onkologiju prodaju perike na haubama na parkingu ispred... to ti dodje na isto :/

    P.S. Cola ne moze da umre - zauvek ce ziveti u nasim srcima!

    ОдговориИзбриши
  8. znas da se ukljucim kad bas imam razlog i ovde imam jos jedan onako veliki sto zbog ove radnje pogrebne opreme a drugi je taj sto znam da volis da stavljas video na kraju a imas na youtubu nesto adekvatno a jelte bilo je vrlo aktuelno kao sastavni muzicki materijal na nasim mobilnim telefonima
    http://youtube.com/#/watch? desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DbAdBBXXKHrY&v=bAdBBXXKHrY&gl=US
    pa evo ja da dopunim makar u komentarima mislim da ce ti se svideti:)

    ОдговориИзбриши