Dotakli smo dno ali i dalje plivamo... u bazenu!


Dotakli smo samo dno. Ovog puta stvarno. Ne, sve ovo do sad je bilo nekako i tamo i vamo i jeste, nama se činilo milion puta da nema dalje, i milion i prvi put opet da nema dalje. I sve nešto držiš da će da krene na bolje, pojma nemam na osnovu čega ali držiš, valjda onaj ničim izazvani... a ono... Samo u stvari čekamo da brod konačno potone. Oni pametniji se valjda odavno iskrcali. E pa sad ga grebemo po pesku debelo!

Znate ono kad kažu hleba i igara? Pre neko veče ja lepo skapiram da na RTSu ove godine režu nešto Ligu šampiona. I još na to neke fore sa prenosima kvalifikacija za evropsko kao od kuće, neće Acu da šalju da vidi sveta. I zamislim se debelo. Pogodilo me, stvarno! Mislim ne pratim ja fudbal, od Lige šampiona ispratim finale i neku utakmicu pre. Ali da me je pogodilo jeste bogme dobro. Najvažnija sporedna stvar na svetu pa još da nam je daju na kašičicu! Pa nama su ovde ostale samo te sporedne stvari. To je nekako jedino držalo ovaj narod. Nole i kompanija. Mislim i košarkaši krenuli da gube od Izraelaca i kojekakvih, al da nam još i fudbal smanuju! Tu se bar realno nismo nadali nekim uspesima, al gledaš ih kako trče svejedno. Ostadosmo polako bez igara.


A na sve to, ova suša pogodila pa godina rodna... Au, nije baš! Reklo bi se nikad gore, bar ne u zadnjih pojma nemam koliko. Pa sad, sa ovim praznim rafovima za secer i ulje cemo da se snađeno. Nije ulje pod „must have“. Kad nema ulja može i mas' na 'leba. Na šta? Pored ovakve godine ne bi me čudilo da nam se iskrade i ovo drugo iz poznate rimske sintagme. Ostadosmo i bez hleba rođaci! Frka, panika. Vreme za to!

I uhvatila mene i frka i panika. Jedno pola dana tako me drži. I onda se nešto presaberem. Pa stani, pa ja živim u Kragujevcu! Pa nama letos nije bilo nikakve frke velike sa sušom. Lepo rekli ovi iz vodovoda ima vode da nas podave sve (dobro ne baš tako, ono zvaničnije, al dođe mu na to). Mi vodu imamo za kolko beše godina unapred. Mož' da trošiš do mile volje samo da platiš posle. Ok, pošteno. I trošilo se, ja se tuširao u serijama celo leto.

I krene tako od vode i vodovoda da mi se niže jedno za drugim. Ako ima vode, biće nama i hleba, valjda, nema suše. A ovom vodom napunili bazen i to ne samo za nas da se kupamo. Nego nam lepo doveli i svetske a domaće zvezde. Sve neke Udovičiće i Filipoviće. Obišli ceo svet, igrali po Italiji pa onda sad pravac u ovu našu Italiju u srcu Šumadije. Ima se, može se. Odakle, pitamo se mi po gradu. A ono sve po sistemu primaj i ne pitaj! Kragujevac je srpski Detroit, grad Fiata, grad sporta, grad mladih, grad... Puno mi srce.


Ako i treba! Što i da ne ulažu u sport? Uvek se govorilo da treba ulagati u sport, da sklonimo mlade sa ulice. Naravno. Procvetali nam svi sportovi. Evo vaterpolo, pa odbojka, i košarka, i oba fudbala (i standardni i onaj američki). I baš onomad dolazila Zvezda. Dobro Radnički se nije baš proslavio na startu. Ali nije to najvažnije. Bitno da su se mladi povukli sa ulice, pa lepo svi onako mirno pohrlili na stadion za sportom. A ne po ulici da se biju i lome. Grad je bio pun policije. Ne kapiram što, kao da smo mi divljaci neki a ne civilizovan svet.

Pa je onda logično da u tom tako sportskom gradu jedna od glavnih parola bude ona „U zdravom telu zdrav duh“. Fizička aktivnost pre svega. Džabe učiš čoveče! Nije ovde to na ceni. Ako završiš fakultet šanse da se zaposliš ti drastično opadaju. Fizički rad ti se ovde više ceni. Evo ljudi brišu fakultetske diplome iz CVa da bi dobili mesto uz proizvodnu traku Fiata ili neke prijateljske fabrike. Da zasuku rukave i podmetnu grbaču. Ali i ojačaju mišiće. A posle i da gledaju ovaj novi 500L pod staklenim zvonom u centru. Što, da neće možda nekad da uzmu ključeve i sednu u njega?


Tako pre neki dan svracao kod mene drugar iz osnovne. Ja bio na poslu. Subotom, standard. Mislim, nije svraćao kod mene zbog mene. Svraćao dečko da očita struju. Seo na bicikl, okreće pedale i očitava od kuće do kuće. Rekreacija a i neka kinta padne. Odlično, super varijanta. Lepo i korisno! Samo u Kragujevcu ima. I treba da se rekreira. Ko zna koliko se fizički ulenjio prethodnih godina kad je u roku, kao jedan od najboljih, diplomirao na Medicinskom fakultetu u našem nam Kragujevcu. E! Doktor pa očitava struju.

Javi meni sestra da je bio. Reko, je l si sigurna? Kaže jeste. Ja proverim, kad ono stvarno on. Kaže, ide da stažira ali od posla posle slaba vajda, pa ono da zaradi neki dinar, vajdica mu. I ja se iznerviram. Skroz! Zbog svega! I zbog mene i zbog njega i zbog vaterpola i zbog onoga nam krsta i zbog...

Za mene sam dosta kukao već! Njemu svaka čast. Nekima bi bilo ispod časti da sa fakultetskom diplomom idu okolo i očitavaju struju. On je zbog toga u mojim očima samo još više porastao. Za vaterpolo ste se zajebali malo. Ima samo odabrani da ga gledaju sa one jedne male tribine na bazenu. Kad su nam planovi toliki bili što ne napravismo pravu rimsku arenu. Ili je bolje ovako da se stoka ne bije ko što se bije na utakmicama. Zbog onoga mi krsta... Ma neću!

A nekako mi osećaj kao da nas svi zajebavaju! Kao Karićke ono pre neku godinu kad su pevale „Srbijo, najlepša bajko, Srbijo, oče i majko“. Soundtrack imamo, a dokle će serija da traje videćemo. Ako bude bilo struje uopšte!


jovankg

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

1 коментар: